20-N i altres agitadors anímics

Estreno setmana amb migranya, m’adormo, i ja van dos, dos dies que salto del llit amb un esglai i comença la carrera contra rellotge que a gran velocitat fa oblidar la sensació dolça dels postres reposats d’un diumenge sense Happy End, era d’esperar però veure massa pel.lícules a vegades ja ho té això, penses que sempre, encara que sigui a l’última dècima de segon, hi haurà un gir magistral que portarà les coses cap a un final inesperat; però no,  Rajoy avui té les mans lliures i no les ha de donar a ningú per fer allò que més li agradi, així que com si d’un mal guió es tractés, el que alguns temíem, és a hores d’ara una realitat, i la magnitud és tan aplastant que ja podem cridar ben fort des d’aquest desafiament basc i català, ja, que no ens sentiran pas perquè tanta ala de gavina volejant per sobre els nostres caps cots, fa un soroll ensordidor que no els deixa senti res més, bé sí, una mica de Carlinhos Brown, que posats a fer, ja se’n podrien anar tots a ballar al ritme de samba a Salvador de Bahía i fer un stage llarg, ben llarg, ….. , perdó, se m’ha escapat.

Ai, és que a mi la tardor m’agradava pel tema dels ocres, granes i torrats i ara des de fa dos dies, un blau antipàtic sembla que s’apodera de moltes coses, entre elles de la meva força de voluntat per llevar-me quan sona el despertador, però també s’apodera de la confiança que alguns teníem/teníeu/tenien en aquest coi de sistema, de govern, de sarau que tenim muntat entre tots, aquí i allà però també aquí, també, també…dos dies han tardat, igual que la meva inactivitat matutina sufragda, 48 hores i ja se’m torna a irritar l’ànima al saber la bateria de mesures que acaben d’anunciar uns d’un altre color però dins de la mateixa gama cromàtica, diu que les mesures son per complir amb l’objectiu del dèficit que exigeix Europa pel 2012. Per què no ho deies la setmana passada que pujaria la gasolina, l’aigua, el transport públic i les matrícules universitàries? Per què esperar un parell de dies a anunciar les retallades als funcionaris? És una vergonya, és indignant, no només el fet que les coses ja no es puguin fer estratègicament pitjor sinó el tracte amb els ciutadans, com ens feu sentir d’inútils, com ens voleu de pobres i sense enteniment.

Jo, que em declaro públicament un desastre  en tots els afers de politiqueig, insegura al 100% fent declaracions de l’art de governar, crec que sóc capaç d’agafar les tisores de cosir que em va regalar la meva mare ara deu fer uns 10 anys que encara no he estrenat, i retallar així d’entrada diputacions, senats, cotxes oficials, campanyes electorals, frau fiscal i despesa d’alts càrrecs; senzillament no em crec que no hi hagi cap més alternativa a tocar sous (i ous) i imposar retallades a les classes baixes i mitjanes. Jo pensava que els polítics estaven aquí per buscar solucions, no per fer rabiar a tota la resta dels mortals…de fet, jo em pensava que el sentit de la responsabilitat era un ítem imprescindible per poder governar. M’entristeix, em fa arrugar les pàgines del diari i a la vegada em deixa impotent, com un foll a qui li administren un calmant quan en un brot de deliri ho veu tot clar.

En fi, començo a entendre perquè l’animal que representa aquestes contrades és un ase, un ruc, començo a entendre perquè la meva escorça cerebral escull obviar el so del despertador des de fa 48 hores.

Senyors, senyores, bona nit, me’n vaig al meu llit, territori neutre políticament parlant, amb un nòrdic que pesa més que jo que em serveix de cova i amagatall per desaparéixer unes hores ni que sigui, i somiar que sóc qui sap què, potser la Rita Hayworth a Gilda, i així convertida en mite eròtic, em trec el meu guant seductor i li clavo una bufetada al panorama electoral, em retoco la melena, i me’n torno per on he vingut, amb un vaivé de caderes que els deixa a tots tremolant.

Anuncis

Deixa un comentari

