Més aviat d’un altre planeta

Ja la tenim aquí, la primera de la temporada, pica, cou i ha decidit plantar-se sobre el tercer dit del meu peu dret. Dignitat a fer punyetes. Una s’esmera buscant unes sabates boniques que llueixin peus per fer honor a la caloreta creixent, i el primer que llueix és una llaga, tot un clàssic. Com en tot un clàssic s’està convertint també el que el govern no ens vulgui explicar què passa en aquest país desendreçat. I jo em pregunto com es pot avançar cap a la llum si no s’aclaren faltes tant greus com la de la crisi financera d’una entitat bancària, d’un pou sense fons a partir del qual tots deduïm que el nom que més li escau és escàdol però com sempre, això és tot el què podrem fer, batejar el  trend topic del moment, fer-ho passar gola avall i apa, a esperar asseguts a que ens en engaltin una de nova. I més enllà de l’escàndol què hi ha? Ho podrem saber mai? Es crearà una comissió parlamentària d’investigació o els passats vinculants dels grans partits frenaran la veritat? A mi que em perdonin però aquest silenci incòmode no fa res més que alimentar el meu malpensar sobre els uns i els altres. El PP per haver “operat” massa i el PSOE per haver-se quedat curtet en l’operació de sanejament. Deixem-ho així, però la cosa segueix, CIU i PNV i també el sindicats, tots han tingut algun affair amb Bankia, per alguns la història d’amor ha estat intensa, de dependència absoluta, per altres només una nit esbojarrada, de les que fan perdre el seny, suficient però, com per ara voler fugir lluny de compareixences públiques i comissions d’investigació.

Callo perquè jo no sóc una experta com la que clamen tots per investigar, és més, a mi l’economia sempre m’ha semblat pròpia d’un altre planeta però em comença a neguitejar bastant tal quantitat de diner públic compromès i em costa tenir la boca tancadeta, encara que sigui només per qüestionar en veu alta no només Bankia sinó totes les entitats financeres. Ara ja se’m queda curta la pitada davant La Caixa que faig tres tardes a la setmana sobre la meva moto quan torno cap a casa. És digne dels anals d’antropologia observar com ens animem amb la bocina i com aprofitem el semàfor per descarregar tensions i opressions, tot i que haig de dir, que des de que els Mossos ja no hi són i l’helicòpter no sobrevola la urbe al més pur estil americà, ja només queden quatre revels fidels aturant el tràfic al mig de la Diagonal amb la cassola i el xiulet. Tot plegat trist, molt trist, ara que m’havia fet amiga d’un que feia volejar la bandera de Grècia…

A sobre hi ha qui es dedica a mesurar com de terrible pot ser que durant un partit de futbol hi hagi xiulades a un himne que per sort no té lletra; jo crec que algun Carlos, no sé si el III, li va fer mandra omplir de contingut la melodia. Digueu-me inculta però ara no se m’acut qui el debia posar en solfa ni em ve de gust buscar el detall perquè sincerament, en aquests moments m’importa molt poc l’himne d’un país que em fa caure la cara de vergonya un dia sí i l’altre també, i si el Cap de la Diplomàcia espanyola no té res més a valorar que el poder de les xiulades sobre la unió de la nació, que plegui, que hi ha gent amb moltes ganes de treballar i que de ben segur trobarà assumptes més roents i de més urgència a tractar sota la teuladeta del Ministeri d’Assumptes Exteriors.

Us deixo, vaig a posar-me aigua oxigenada sobre la llaga, a veure si demà la cosa pinta millor. De camí cap al llit m’aturaré un moment a mirar com dormen els meus dos angelets i procuraré imaginar amb detall què somien, ells que no saben  res d’obrir bancs en canal i descobrir que les nostres sospites són pitjors dels que podíem haver concebut.

Aix, de veritat, quines poques ganes tinc de pensar en aquestes coses i com m’agradaria frivolitzar sobre la primavera i l’amor. No sabeu com necessito que alguna amiga se’m casi aviat o que algú m’expliqui que ha vist un ovni. La vida ha de ser alguna cosa més que un coi de banc, sí o no? (Sospir)

Deixa un comentari

